پیکاپ ویزا کانادا

۲۸۴ بازديد

پیکاپ ویزا کانادا

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع پیکاپ ویزا کانادا بپردازیم.

افرادی که می­خواهند ویزای کانادا را دریافت نمایند بهتر است که اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنند. پیکاپ ویزا در واقع به واسطه یک عامل مطمئن صورت می­پذیرد و از امکانات بسیار زیادی برخوردار است. از آن جایی که در ایران سفارتخانه کانادا وجود ندارد، متقاضیان باید برای دریافت ویزا به سفارتخانه­های موجود در کشورهای همسایه مراجعه کنند به همین منظور استفاده از پیکاپ ویزا می­تواند گزینه بسیار مناسبی در این امر باشد.

به سوالات زیر باید پاسخ دهیم:

  1. پیکاپ ویزای کانادا چیست؟
  2. دریافت پیکاپ ویزا کانادا از استانبول به چه صورت است؟
  3. دیگر کشورهای واسط برای دریافت پیکاپ ویزا کانادا کدامند؟
  4. مدت زمان پیکاپ ویزا کانادا چگونه محاسبه می­شود؟
  5. مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا کدامند؟

پیکاپ ویزا کانادا چیست؟

کانادا در دسته ی کشورهایی با طبیعت زیبا و آب و هوای فوق العاده قرار دارد و مهاجران می­توانند سفری بسیار به یاد ماندنی را در تمامی فصول سال این کشور تجربه نمایند. به دلیل وجود جاذبه­های بسیار که در کانادا وجود دارد گردشگران زیادی از کشورهای مختلف به کانادا سفر می­کنند.

در حقیقت پروسه دریافت ویزا کانادا به این صورت است که پس از سفر به کشورهای همسایه­ای همچون ترکیه و امارات برای مراجعه به سفارتخانه، در صورت موافقت با دریافت ویزا، تمام مراحل به یکباره انجام نخواهد شد و نیاز است که متقاضی برای ثبت ویزا در پاسپورت دوباره به کشورهای ثالث مراجعه کند.

چنانچه برای دریافت ویزا کانادا از پیکاپ ویزا بهره گیری کنید تنها با یک بار مراجعه به سفارتخانه برای انگشت نگاری و مصاحبه می­توانید با سپردن باقی کارها به یک عامل، ویزای خود را به سادگی دریافت نمایید. در چنین شرایطی متقاضی به میزان کمتری درگیر مسائل دریافت ویزا شده و می­تواند با پرداخت هزینه­ای معقول تمامی کارهای خود را با سرعت بیشتر به انجام برساند.

مراحل درخواست پیکاپ ویزا:

برای این که بتوان نسبت به دریافت پیکاپ ویزا اقدام کرد باید به صورت آنلاین نسبت به دریافت زمان برای مراجعه به سفارتخانه اقدام نمایید. سپس در بازه زمانی معین شده باید در سفارتخانه برای انجام انگشت نگاری و مصاحبه حضور داشته باشید. در مرحله بعد باید منتظر ایمیل سفارتخانه مبنی بر موافقت یا عدم موافقت نسبت به سفر کانادا خود بمانید.

در صورتی که با درخواست ویزا موافقت کرده باشد متقاضی باید با مدارک مورد نیاز همچون پاسپورت و ایمیل سفارتخانه به شرکت­های معتبری که در این زمینه فعالیت می­کنند مراجعه کند. باید توجه داشته باشید که شرکت انتخاب شده حتما مجوز انجام این فعالیت را از پلیس مهاجرت ایران دریافت کرده باشد و تمامی کارها را به صورت قانونی انجام دهد چون حمل پاسپورت اضافی در قوانین بین الملل جرم محسوب می­شود، تا در آینده با مشکل خاصی روبرو نشوید.

انجام تمامی روند دریافت ویزا از این پس به صورت کامل وظیفه شرکت مربوطه می­باشد و باید در کم ­ترین زمان ممکن مدارک مورد نیاز را به سفارتخانه کشور ثالث ارسال کرده و برای بازگرداندن پاسپورت با ویزا به تهران، روند دریافت را در پیش بگیرد. به این صورت در کوتاه­ترین زمان اخذ ویزا کانادا برای متقاضی با صرف کمترین هزینه انجام خواهد شد.

دریافت پیکاپ ویزا کانادا از استانبول به چه صورت است:

همان گونه که گفته شد در ایران سفارتخانه کانادا وجود ندارد به همین دلیل متقاضیان باید برای اخذ ویزا به کشورهای همجوار مانند ترکیه سفر نمایند. استانبول جزو یکی از شهرهای موجود در کشور ترکیه است که برای دریافت ویزای کانادا جزو یکی از گزینه­های مناسب به حساب می­آید. در حالت کلی حداقل روزانه یک بار پرواز رفت و برگشت تهران به استانبول وجود دارد.

اما با این حال اگر دقیق­تر به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که رفت و آمد به استانبول برای متقاضی علاوه بر صرف زمان می­تواند هزینه­های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با این حال اگر از پیکاپ ویزا کانادا از استانبول استفاده کنید تنها با یک بار حضور در سفارتخانه به جهت انگشت نگاری و مصاحبه می­توانید ویزای کانادا خود را به سادگی دریافت نمایید.

اگر بهای استفاده از پیکاپ ویزا را با ­مخارج مورد نیاز جهت مراجعه متوالی به سفارتخانه کانادا و هزینه­های اقامت کوتاه مدت در استانبول مقایسه کنید می­توان فهمید که هزینه مورد نیاز جهت استفاده از پیکاپ ویزا کانادا از استانبول بسیار بهتر خواهد بود، به علاوه نیاز به صرف زمان زیادی برای دریافت ویزا نخواهد داشت.

دیگر کشورهای واسط برای دریافت پیکاپ ویزا کانادا کدامند؟

استانبول و آنکارا که از شهرهای ترکیه است، دبی و ابوظبی که از شهرهای امارات است، باکو که از شهرهای آذربایجان است و ایروان که از شهرهای ارمنستان به شمار می­رود جزو مناطقی محسوب می­شوند که در اطراف ایران حضور داشته و می­توان برای خدمات دریافت پیکاپ ویزای کانادا به آن سفر کرد.

دریافت تمامی خدماتی که پیکاپ ویزای کانادا می­تواند به دنبال داشته باشد در مناطق ذکر شده از نظر هزینه­ها و صرف زمان تا حدودی به نسبت یکدیگر متفاوت بوده­اند. بر این اساس می­توان گفت که متقاضی قادر است بر طبق زمانی که در اختیار دارد و هزینه­ای که برای دریافت ویزا صرف می­کند یکی از این کشورهای ثالث را انتخاب نموده و خدمات پیکاپ ویزا را از آن کشور دریافت می­نماید.

دریافت پیکاپ ویزا کانادا از آنکارا:

آنکارا نیز جزو یکی از شهرهای ترکیه به حساب می­آید که در آن سفارتخانه کانادا فعالیت می­کند و می­توان برای گرفتن ویزا کانادا از سفارتخانه این شهر اقدام نمود. پروازهای رفت و برگشت تهران به آنکارا تقریبا چند روز به طول می­انجامد و فرد متقاضی در صورت انتخاب شهر آنکارا به عنوان شهر ثالث نیاز به صرف چند روز زمان و اقامت کوتاه مدت در این شهر خواهد داشت.

این کار علاوه بر صرف زمان می­تواند هزینه­های بسیار زیادی را برای متقاضی به دنبال داشته باشد. همان گونه که می­دانید روند دریافت ویزا کانادا به صورتی است که فرد باید سفر اجباری را به مقصد ثالث جهت دریافت ویزا داشته باشد.

با این شرایط اگر خود قصد دریافت ویزا را داشته باشید بدون شک متحمل پرداخت هزینه­های هنگفتی در این رفت و آمدهای پی­درپی خواهید شد. بر این اساس استفاده از خدمات پیکاپ ویزا کانادا در آنکارا می­تواند از جهات مختلفی برای فرد متقاضی مناسب باشد.

 

دریافت پیکاپ ویزا کانادا از دبی:

دبی یکی از شهرهای موجود در امارات است که از امکانات بسیار زیادی برخوردار بوده و با وجود سفارتخانه کانادا در این شهر می­توان برای دریافت ویزای کانادا به دبی مراجعه کرد. سفارتخانه­ موجود در شهر دبی به نسبت استانبول و آنکارا تا حدودی خلوت­تر بوده و موجب می­شود تا پروسه اخذ ویزای کانادا را سرعت ببخشد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت انجام امور دریافت ویزا به صورت شخصی باید علاوه بر هزینه­های پیش رو هزینه­های مربوط به اقامت در این شهر را نیز به عهده داشته باشید.

دریافت پیکاپ ویزا کانادا از ابوظبی:

ابوظبی نیز یکی دیگر از شهرهای امارات است که به دلیل وجود سفارتخانه کانادا می­توان از این شهر نیز برای دریافت ویزا استفاده کرد. هر ساله افراد بسیار زیادی از ایران برای اخذ ویزای کانادا به این شهر سفر می­کنند.

اما به دلیل بالا بودن هزینه­های اسکان موقت دریافت ویزای کانادا برای افرادی که خود قصد انجام پروسه اخذ ویزا کانادا را دارند تا اندازه­ای هزینه بر است. به همین دلیل استفاده از پیکاپ ویزا کانادا از ابوظبی یکی از گزینه­های مناسب برای متقاضیان خواهد بود.

دریافت پیکاپ ویزا کانادا از باکو:

باکو نیز یکی از شهرهای موجود در آذربایجان است که برای دریافت ویزا کانادا می­توانید از سفارتخانه موجود در این شهر استفاده نمایید. برای مراجعه به سفارت موجود در باکو می­توان از طریق پرواز تهران باکو و تبریز باکو استفاده نمایید و یا از مرز زمینی آستارا و بیله­سوار به آذربایجان سفر کنید. به دلیل عدم صرف هزینه­های بسیار بالا و زمان می­توانید برای دریافت ویزا کانادا از طریق پیکاپ ویزا کانادا از باکو اقدام نمایید.

دریافت پیکاپ ویزا کانادا از ایروان:      

ایروان نیز یکی از شهرهای موجود در ارمنستان است که سفارت کانادا در آن مشغول به فعالیت می­باشد و برای دریافت ویزا می­توانید این شهر را به عنوان شهر ثالث انتخاب نمایید. اما به دلیل بالا بودن هزینه­های مربوط به رفت و برگشت و اقامت استفاده از پیکاپ ویزا کانادا در باکو را پیشنهاد می­کنیم.

مدت زمان پیکاپ ویزا کانادا چگونه محاسبه می­شود؟

مدت زمانی که برای دریافت ویزا کانادا از روش پیکاپ ویزا به طول می­انجامد بسته به شهری که متقاضی درخواست می­کند می­تواند تا اندازه­ای با یکدیگر متفاوت باشد. در حالت کلی اقدام به دریافت پیکاپ ویزا از شهرهایی همچون دبی و ابوظبی بسیار زودتر از آنکارا و استانبول انجام می­شود.

دلیل این موضوع خلوت بودن سفارت کانادا در شهرهای ثالث ذکر شده (دبی و ابوظبی) به نسبت استانبول و آنکارا است. به همین منظور روند دریافت ویزا و بررسی مدارک با سرعت بیشتری انجام می­شود. با این حال بر اساس سفارتخانه انتخابی شما روند دریافت پیکاپ ویزا چیزی حدود 7 تا 20 روز ممکن است به طول بی­انجامد.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا کدامند؟

همان گونه که می­دانید برای دریافت پیکاپ ویزا باید تمامی مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا را در اختیار عامل قرار دهید تا بتواند نسبت به دریافت اقدام نماید. اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که دریافت پیکاپ ویزا کانادا در هر کدام از شهرهای ثالث از جمله استانبول، آنکارا، دبی و … مختلف بوده و می­تواند به مدارک متفاوتی نیاز داشته باشد.

برای این کار متقاضی باید اطلاعات کاملی را در این باره به دست بیاورد. با این حال مدارکی که ممکن است برای دریافت پیکاپ ویزا کانادا مورد نیاز باشد عبارتند از:

ویزای مهاجرتی:

  1. وجود کپی پیوست ایمیل سفارت
  2. وجود اصل پاسپورت که باید حتما امضا شده باشد.
  3. وجود دو قطعه عکس 5 * 7 (باید مطابق استاندارد مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت تهیه شده باشد).
  4. تکمیل آخرین صفحه ایمیل سفارت به صورت دقیق

ویزای غیر مهاجرتی:

  1. وجود اصل پاسپورت که باید حتما امضا شده باشد.
  2. وجود کپی پیوست ایمیل سفارت
  3. وجود فرم وکالت نامه ویزا کانادا
  4. رسید انگشت نگاری VAC

منبع:

https://khabarfarsi.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.