راهنمای وقت سفارت فرانسه

۲۲۲ بازديد

برخی از افراد تصور می‌کنند که وقت سفارت فرانسه تنها توسط توریست‌ها دریافت می‌شود، در صورتی که کلیه افرادی که می‌خواهند قدم به این خطه بگذارند باید نسبت به دریافت وقت سفارت برای اخذ ویزای فرانسه اقدام کنند.

فرانسه که به نام جمهوری فرانسه نیز شناخته می‌شود کشوری در اروپای غربی است. زیبایی‌های این خطه و پایتخت فرانسه پاریس آن را به یک جاذبه شگفت انگیز در جهان تبدیل کرده است.

فرانسه به عنوان یکی از سرشناس‌ترین کشورهای عضو پیمان شینگن دارای دانشگاه‌های مطرح زیادی است. همچنین امکانات پزشکی و... که در فرانسه وجود دارد سبب شده که افراد زیادی به این منطقه سفر کنند. در اینجا درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد که چه کسانی علاوه بر توریست‌ها نسبت به اخذ وقت سفارت فرانسه اقدام می‌کنند.

اخذ وقت سفارت فرانسه برای دریافت ویزای دیدار از خویشاوندان

افرادی که یکی از خویشاوندان آن‌ها در فرانسه سکونت دارند می‌توانند با دریافت ویزای دیدار با خویشاوندان به کشور فرانسه سفر کنند. برای اخذ این ویزا باید ابتدا آدرس فردی که می‌خواهید در منزل وی سکونت داشته باشد را در پرونده ضمیمه کنید. ارائه گذرنامه با اعتبار بیشتر از 6 ماه و گردش حساب مالی 6 ماهه نیز از دیگر ضروریات دریافت ویزای خویشاوندی فرانسه است.

اخذ ویزای فرانسه با اهداف تجاری

برخی از شرکت‌های برای برگزاری نمایشگاه یا همکاری با شرکت های فرانسوی نسبت به اعزام کارکنان خود به کشور فرانسه اقدام می‌کنند. پس از اخذ وقت سفارت فرانسه برای دریافت این نوع ویزا باید ابتدا یک گواهی از کارفرما که اجازه سفر به پرسنل را می‌دهد در پروند ضمیمه شده باشد.

ارائه گواهی نشان دهنده همکاری‌های گذشته و همچنین گردش حساب مالی 6 ماهه حساب شرکت در پرونده ضروری است.

در پرونده باید نامه‌ای که نشان می‌دهد چه کسی هزینه سفر پرسنل را بر عهده گرفته هم وجود داشته باشد. اگر شرکت همکار عهده دار این هزینه‌ها شده باید مدارک آن در پرونده وجود داشته باشد و در صورتی که مدیر شرکت نیز هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، باید سندی که این موضوع را مشخص می‌کند ضمیمه پرونده شود.

 

اخذ ویزای فرانسه برای اهداف پزشکی

از دیگر مواردی که متقاضیان را وادار به دریافت وقت سفارت فرانسه و اخذ ویزای این کشور می‌کند، سفر به فرانسه با اهداف پزشکی می‌باشد. این نوع ویزا به صورت کلی برای بیمارانی صادر می‌شود که در کشور خودشان نمی‌توانند امکانات مناسب را برای درمان دریافت کنند.

برای دریافت ویزای فرانسه با اهداف پزشکی، باید ابتدا پرونده پزشکی بیمار که نوع بیماری و تشخیص پزشک است را نشان میدهد در پرونده ویزا ضمیمه نمایید. همچنین باید مدرک نشان دهنده میزان هزینه درمان و این موضوع که بیمارستان فرانسه چه میزان از آن را تقبل می‌کند نیز در پرونده درج شده باشد.

بیمار باید بتواند در صورتی که میزان هزینه‌های درمان از مقدار تخمین زده شده بیشتر شد آن را پرداخت کند؛ بنابراین گواهی نشان دهنده دارا بودن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان و گواهی پوشش بیمه‌ای بیمار نیز باید حتماً در پرونده‌ای که باید به سفارت تحویل دهید قرار بگیرند.

ویزای فرانسه برای شرکت در دوره‌های آموزشی

برخی از افراد برای این که دوره‌های خاص آموزشی یا پژوهشی که توسط سازمان‌های معتبر فرانسوی برگزار می‌شود شرکت داشته باشند، به ویزای فرانسه نیاز دارند و نسبت به دریافت وقت سفارت فرانسه اقدام می‌کنند.

برای دریافت ویزای شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف باید گواهی نشان دهنده ثبت نام در این دوره‌ها را در پرونده ضمیمه کنید. همچنین باید گواهی نشان دهنده دارا بودن تمکن مالی را نیز برای پرداخت هزینه شرکت در دوره آموزشی و اقامت در فرانسه در طول مدت زمان برگزاری دوره ارائه نمایید.

 

دریافت ویزای توریستی فرانسه

فرانسه به دلیل وجود جاذبه‌های شگفت انگیزش یکی از کشورهایی است که همه ساله توریست‌های زیادی از کل کشورهای جهان به آن سفر می‌کنند. برای دریافت ویزای توریستی فرانسه باید نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام نمایید.

با این ویزا شما نه تنها می‌توانید آثار تاریخی و ... را در فرانسه تماشا کنید، بلکه امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی که عضو پیمان شینگن هستند را نیز خواهید داشت.


پس از دریافت وقت سفارت فرانسه برای دریافت ویزای توریستی باید مدارکی که برای سفر به این کشور نیاز است را آماده کنید. از جمله این مدارک می‌توان به پاسپورت با اعتبار بیشتر از 6 ماه، گواهی نشان دهنده تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت، نامه رزرو هتل و... اشاره کرد.

برای صدور ویزای توریستی برای افراد بالای 12 سال باید 60 یورو به سفارت پرداخت کنید. هزینه ویزای کودکان بین 6 تا 12 سال 35 یورو می‌باشد و هزینه صدور ویزا برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.