چگونه وقت سفارت هلند گرفتم

۲۱۲ بازديد

هلند که به شهر گل و زیبایی شناخته می‌شود، یکی از کشورهای هیجان انگیز اروپایی غربی برای سفر و مهاجرت محسوب می‌شود. افرادی که می‌خواهند وارد کشور هلند شوند، در اولین قدم باید وقت سفارت هلند را برای اخذ ویزای شینگن دریافت کنند. در این مقاله درباره نحوه دریافت ویزای هلند و مدارکی که برای اخذ ویزای این کشور نیاز است سخن خواهیم گفت.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزا پس از دریافت وقت سفارت هلند

سفارت هلند نیز مانند سایر کشورهای عضو پیمان شینگن قوانین خاصی را برای اخذ ویزای این کشور برای شهروندان خارجی در نظر گرفته است. تمام متقاضیانی که سفر به هلند را در پیش رو دارند یا می‌خواهند از طریق تحصیلی یا کاری به این کشور مهاجرت کنند، باید مدارک خواسته شده را پس از اخذ وقت سفارت هلند تکمیل کرده و تحویل دهند.

1-تکمیل فرم درخواست ویزا

در اولین مرحله از اخذ ویزای هلند باید فرمی که توسط سفارت این کشور ارائه شده را دریافت کرده و آن را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که باید هنگام درج اطلاعات در این فرم صداقت به خرج دهید و تمام اطلاعات را به درستی در قسمت‌های در نظر گرفته شده درج نمایید.

2- عکس تمام رخ با پس زمینه روشن

عکسی که پس از اخذ وقت سفارت هلند و برای دریافت ویزای این کشور ارائه می‌کنید باید اخیراً ثبت شده و به صورت تمام رخ باشد. این عکس باید پس زمینه‌ سفید یا روشن داشته باشد.

3-ارائه گذرنامه معتبر

گذرنامه‌ای که برای اخذ ویزای کشور هلند ارائه می‌کنید باید اعتباری بیشتر از سه ماه داشته باشد. همچنین این گذرنامه باید دارای دو صفحه خالی باشد تا سفارت هلند به شما ویزای این کشور را ارائه کند.

تصویر2

4-بیمه مسافرتی

از دیگر مواردی که پس از اخذ وقت سفارت هلند و هنگام تکمیل مدارک باید به آن توجه داشته باشید، بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرتی که برای سفر به هلند و کشورهای عضو پیمان شینگن به آن نیاز دارید باید دارای سقف پوشش حداقل 30 هزار یورو باشد.

5-مدارک نشان دهنده تمکن مالی

با هر هدفی که سفر به کشور هلند را برنامه ریزی کرده باشید، باید برای دریافت ویزای این کشور گواهی نشان دهنده تمکن مالی را ارائه کنید. این گواهی نشان دهنده این است که متقاضی می‌تواند هزینه‌های مربوط به سفر به هلند را برای خودش و اعضای خانواده تأمین کند.

6- بلیط رفت و برگشت

افرادی که به صورت توریستی به هلند سفر می‌کنند و قصد اقامت 90 روزه در این کشور اروپایی را دارند، باید پس قبل از اخذ وقت سفارت هلند نسبت به رزرو بلیط رفت و برگشت خود اقدام کنند؛ زیرا هنگام اخذ ویزای توریستی هلند باید کپی بلیط برگشت نیز در پرونده ضمیمه شود.

تصویر3

7-مدرک مربوط به محل اقامت

برای اخذ ویزای هلند باید مدارک محلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید را ارائه کنید. این مدارک می‌تواند شامل آدرس هتل باشد یا این که متقاضی مدارک مربوط به خانه خویشاوندانش در هلند را برای اخذ ویزا ارائه کند.

بررسی شرایط اخذ ویزای هلند برای افراد مختلف

با توجه به شرایطی که افراد مختلف دارند، متقاضیان باید پس از اخذ وقت سفارت هلند، مدارک خاصی را نیز به سفارت ارائه کنند تا بتوانند ویزای این کشور اروپایی را دریافت کنند. در اینجا به بررسی این موارد پرداخته‌ایم.

1-افرادی که استخدام هستند.

افرادی که در استخدام شرکت خاصی هستند، برای اخذ ویزای هلند باید مدارک نشان دهنده استخدام بودن خود را به همراه گواهی گردش حساب شش ماهه آخر به سفارت ارائه کنند. همچنین باید اجازه کارفرما برای ترک شغل در زمان سفر و گواهی کسر مالیات بر درآمد نیز در پرونده متقاضی ضمیمه شده باشد.

2-افرادی که کارفرما هستند.

کارفرمایانی که می‌خواهند به کشور هلند سفر کنند باید یک کپی از مجوز کسب و کاری که دارند را به همراه گردش حساب شش ماهه آخر به سفارت هلند تحویل دهند. همچنین ارائه گواهی مالیات بر درآمد از دیگر مواردی است که هنگام اخذ ویزای هلند از کارفرمایان درخواست می‌شود.

تصویر4

3- افرادی که دانش آموز یا دانشجو هستند.

دانش آموزان و دانشجویان پس از اخذ وقت سفارت هلند باید مدارکی که نشان دهنده ثبت نام آن‌ها در مدرسه یا دانشگاه است را در پرونده‌ای که به سفارت تحویل می‌دهند ضمیمه کنند. همچنین باید نامه رضایت مدرسه یا دانشگاه برای ترک موقتی تحصیل برای سفر به هلند نیز در پرونده موجود باشد.

4- افرادی که بازنشسته هستند.

بازنشسته‌ها برای سفر به کشور هلند تنها باید گردش حساب 6 ماهه آخری که داشته‌اند را در پرونده ضمیمه کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.