تأیید و تصدیق مدارک

۱۸۹ بازديد

 نکته مهم: بخش روادید سفارت تنها مدارکی را می پذیرد که به زبان آلمانی ترجمه شده باشد. لطفا هنگامی که مدارک خود را به بخش حقوقی کنسولی ارایه می دهید به این نکته توجه داشته باشید.

پذیرش مدارک جهت تصدیق/تأیید کپی برای مراجعینی که هفته بعد دارای وقت تعیین شده برای بخش روادید جهت ارایه درخواست می باشند و یا بخش روادید از آن ها ارایه این مدارک جهت تکمیل نقص مدارک را درخواست نموده است، همواره روزهای دوشنبه و پنجشنبه صورت خواهد گرفت.

خواهشمند است به تقسیم بندی زیر توجه فرمایید:

روزهای دوشنبه فقط به کسانی اجازه ورود داده می‌شود که نوبت مصاحبه‌شان برای روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ی همان هفته باشد.

روزهای پنج‌شنبه هم فقط به کسانی اجازه ورود داده می‌شود که نوبت مصاحبه‎شان برای روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته‌ی بعدش تعیین شده باشد.

مدارکی که با تأخیر و جهت تکمیل مدارک به بخش وایزا تحویل داده می‌شوند را می‌توانید در روزهای دوشنبه یا پنج‌شنبه کپی برابر با اصل/ تأیید نمایید.

 

به دلیل تعداد زیاد مراجعین، برای ورود و انجام کار در این روزها تضمینی وجود ندارد، از این رو همچنان گرفتن پیشاپیش وقت پیشنهاد می گردد.

 

اجازه ورود تنها با ارائه تأییدیه وقت بخش روادید برای هفته بعد و یا درخواست ارائه شده از سوی بخش روادید برای تکمیل نقص مدارک داده خواهد شد.

درصورت تأیید وقت مصاحبه از سفارتخانه‌های آلمان در دیگر کشورها، باید علاوه بر تأییدیه وقت مصاحبه، تصویر گواهی اقامت مربوط به آن کشور که مصاحبه‌ ویزا در آن انجام خواهد شد را نیز ارایه نمایید. (مثلاً اگر برای گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آلمان در گرجستان اقدام نموده‌اید، باید کپی گواهی اقامت در گرجستان را ارایه کنید).

تحویل مدارک در روزهای دیگر تنها با وقت قبلی امکان پذیر است

تعیین وقت سفارت را می توانید خودتان و به صورت رایگان از طریق سایت اینترنتی سفارت انجام دهید. در صورتی که تعیین وقت سفارت را به شخص ثالثی واگذار می نمایید، لطفاً توجه داشته باشید که تضمینی از طرف بخش روادید برای اعتبار این اشخاص وجود ندارد.

نکته جدید: از تاریخ 12 بهمن 1394 ( برابر با 01 فوریه 2016) ترجمه های مدارک فارغ التحصیلی شغلی و تحصیلی شما به صورت رایگان تایید و تصدیق نخواهد شد، بلکه فقط کپی آن ها مورد تایید قرار خواهد گرفت. لطفا اطلاعات مربوطه در خصوص روند جدید را از برگه راهنما جهت تایید و تصدیق کپی، دریافت نمایید.

تایید مدارک ایرانی

مدارک رسمی ایرانی را می توان برای استفاده در ادارات آلمان تایید کرد. ادارات و مقام های آلمانی که درخواست مدرک کرده اند، به شما می گویند که آیا تایید سفارت لازم است یا نه. از جمله مواردی که معمولا تایید مدارک ایرانی لازم است عبارت است از تایید طلاقی که در ایران صورت گرفته است.
سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد که در موارد مورد تردید درخواست مدرکی کند که نشان بدهد مدارک تایید شده چه مصرفی دارند.

برای اسناد و مدارک ایرانی، در تهران خدماتی تحت عنوان "روند جایگزین تایید و تصدیق مدراکــ" ارایه می دهیم. به این ترتیب، سفارت بر اساس نمونه امضاهای جدید، مهر و امضای وزارت امور خارجه را تایید می نماید. لطفا توجه داشته باشید مدارکی که دیگر حاوی نمونه امضای جدید نباشد از سوی ما مورد تایید و تصدیق قرار نخواهد گرفت.
در مورد اصل بودن اسناد به خودی خود، گواهینامه ای صادر نخواهد شد.
با امضای طرف ایرانی (وزارت دادگستری و وزرات امور خارجه) از سوی ایشان تایید می شود که ترجمه مدارک، از سوی یک مترجم رسمی انجام شده است. تایید و تصدیق اصل مدارک، از سوی سفارت آلمان انجام نمی پذیرد.

از آن جایی که مسئولین کنسولی موظف به همکاری در حفاظت از تبادل اسناد در داخل کشور و حفظ اعتماد به مطمئن بودن گواهی های دولتی می باشند، می توانند در صورت مشکوک بودن به صحت سند و یا در صورتی که سند به طورمشخص حاوی مطالب کذب باشد، از تأیید مدرک امتناع ورزند.

هزینه تایید طبق مقررات قانون هزینه خارج از کشور، به شرح زیر است:

25 یورو برای شناسنامه ایرانی ، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.

45 یورو برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها)

هزینه هنگام درخواست به یورو دریافت می گردد. اگر مدرکی یا سندی تایید نشود، مثلا به دلیل جعل، ۷۵٪ هزینه ( یعنی ۱۵ و یا ۳۰ یورو) هزینه اخذ می شود.

گذرنامه های ایرانی تایید نمی شوند. کپی آن ها می تواند تایید شود ( به مطالب ذیل توجه کنید . صفحه اول گذرنامه کافی است.)

سایر اطلاعات را می توانید در برگه های اطلاعاتی ما بخوانید.

برگه راهنما جهت تأیید مدارک

تأیید و تصدیق کپی مدارک ایرانی، تذکر برای دانشجوها

جهت تأیید مدارک،  نیاز به گرفتن وقت قبلی می باشد. لطفا به صورت آنلاین و از طریق اینترنت اقدام به گرفتن  وقت نمایید:
سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در تهران

تأیید کپی مدارک

لطفا جهت تایید کپی مدارک، اصل مدرک و نیز کپی های مربوط به هر یک از مدارک را همراه بیاورید. هزینه تایید برای یک کپی مدرک با زبانی به خط لاتین برابر با 10 یورو و برای تایید کپی مدرک به خط غیر لاتین برابر با 15 یورو می باشد که به یورو دریافت می گردد.

در صورتی که تایید مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان  مورد نیاز باشد،  حداکثر پنج نسخه کپی از ترجمه - که اصل ترجمه از پیش مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران قرار گرفته باشد – رایگان خواهد بود. برای این منظور باید مدارکی ارایه دهید که نشان دهد شما برای تحصیل در یک دانشگاه در آلمان داوطلب شده اید ( مثلا پذیرش معتبر) . برای تأیید هر سری از کپی ها، نیاز به مدرک درخواست پذیرش می باشد. در این مورد فقط مدارکی معاف از پرداخت هزینه اند که برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه ضروری هستند.

لطفا توجه داشته باشبد که اگرچه سفارت، کپی مدارک را جهت استفاده در ایران به تایید می رساند، اما این تایید تنها نشان دهنده این است که کپی برابر اصل است. اما به این ترتیب، اصالت مدرک اصلی، امضاء و یا مهر صادر کننده و یا سمت ایشان تایید نمی گردد. طبق تجربه سفارت آلمان در تهران، برخی نهادهای ایرانی (به عنوان مثال، مترجمین ایرانی) مرتبا درخواست تایید اصالت مدارک را می نمایند. اصالت یک سند یا مدرک، تنها از طریق نمایندگی خارجی ایران در آلمان می تواند به تایید و تصدیق برسد. اطلاعات لازم در این خصوص را از طریق لینک های زیر به دست خواهید آورد:



تایید مدارک جهت امور بازنشستگی، رایگان می باشد. لطفا جهت این گونه تاییدها، نامه بیمه بازنشستگی و گذرنامه خود را به همراه داشته باشید. 

جهت تأیید کپی مدارک،  نیاز به گرفتن وقت قبلی می باشد. لطفا به صورت آنلاین و از طریق اینترنت اقدام به گرفتن  وقت نمایید:
سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در تهران

 

تایید امضاء

در ساعات کاری باجه ها ( یکشنبه الی پنجشنبه، از ساعت 7:30 لغایت 10:30) امکان تأیید امضا وجود دارد.

برای تایید امضاء خودتان لطفا مدرکی را که امضا  آن باید ‏تایید شود ، گذرنامه و یا کارت شناسائی (کارت ملی) خود را همراه بیاورید. ارایه شناسنامه مدرک شناسائی ‏محسوب نمی شود.  هزینه این تایید بستگی به ارزش سندی دارد که تایید امضا می شود  و بین 20 تا 250 یورو ‏می باشد که به یورو دریافت می شود. ‏

چند نمونه از مواردی که معمولا تایید امضا برای آن ها لارم است :‏
‎•‎    درخواست صدور عدم سوء پیشینه
‎•‎    وکالت برای اطلاعیه عقد  ازدواج ( شما با این وکالتنامه به نامزد خود اجازه می دهید که در آلمان برای ‏عقد ازدواج در ادراه ثبت تاریخی تعین کند.  فرم های لازم را از همان اداره ثبت ازدواج مربوطه تهیه ‏می کنید.) لطفاً توجه داشته باشید که گواهی رسمی (درخصوص تجرد) برای ارائه به یکی از ادارات ثبت احوال در آلمان، باید در سفارت آلمان صادر شود. برای این منظور از طریق وبسایت info@teheran.diplo.de نوبت بگیرید.‏
‎•‎    وکالت نامه به ادارات
‎•‎    وکالت برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود
‎•‎    اظهارنامه اعطای  مجوز برای قرارداد های خرید منعقد شده در آلمان. (لطفا  برای این منظور علاوه بر ‏گذرنامه خودتان  و اظهارنامه اعطای مجوز، قرارداد خریدی را که در آلمان تنظیم سند شده است را ‏همراه بیاورید. وکالتنامه هائی که برای قرارداد خرید داده می شوند، در مواردی نیاز به تنظیم سند ‏دارند. مثلا در صورتی که وکالتنامه  بصورت بلافسخ  اعطا می شود. لطفا درباره این موارد  قبلا با وکیل ‏و یا دفترخانه خودتان در آلمان صحبت کنید.)

‎•‎    صرف نظر از ارث،
انصراف از ارث
و نیز
انصراف از ارث برای کودکان

 ‏

نکته: پس از اعمال تغییرات در قوانین، نمایندگی های کشور آلمان تا اطلاع ثانوی دیگر نمی توانند عملیات تشخیص هویت بر اساس قانون پولشویی (به عنوان مثال: در چارچوب افتتاح حساب، و دریافت اعتبار) انجام دهند. لطفا در صورت لزوم با بانک خود تماس حاصل نمایید.   
جهت تأیید امضا نیاز به گرفتن وقت قبلی می باشد. لطفا به صورت آنلاین و از طریق اینترنت اقدام به گرفتن وقت نمایید:
 سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در تهران

اگر در مورد تایید امضا سوالی هست ، لطفا با بخش کنسولی تماس بگیرید. ‏
تمام اطلاعات این صفحه بر اساس اطلاعات و برآوردهای سفارت در زمان تهیه این متن می باشد. اما هیچگونه تضمینی برای صحت و کامل بودن مطالب به خصوص در مورد تغییرات بعد از به روزرسانی این متن وجود ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.