تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

۱۸۴ بازديد

مطابق قوانین مهاجرتی کشور کانادا، تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی به شرطی امکان پذیر است که فرد متقاضی شرایط و مدارک لازم برای این کار را داشته باشد. این کار نیز به اعتبار هیچ یک از اعضای خانواده اسپانسر متقاضی خدشه ای وارد نمی کند. اما بایستی در جریان باشید که تبدیل این نوع ویزا به وضعیت پناهندگی امری بسیار ساده و راحت نبوده و مستلزم طی مراحل خاص قانونی می باشد. اما در این زمینه ابتداء متقاضیان لازم است که با شرایط فرآیند درخواست ویزای توریستی و درخواست پناهندگی کانادا 2020 آشنا شده و سپس در جریان مراحل تبدیل ویزای گردشگری کانادا به پناهندگی این کشور قرار گیرند.

 

  • شرایط و مدارک ضروری برای اخذ ویزای توریستی کانادا چیست؟
  • فرآیند درخواست پناهندگی کانادا به چه صورتی است؟
  • آیا با ورود به کشور کانادا با ویزای توریستی می توان پناهندگی گرفت؟
  • شرایط لازم و مدت زمان تبدیل ویزای توریستی به پناهندگی کانادا چقدر است؟
  • امتیازات اخذ اقامت دائم از کشور کانادا چیست؟

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا 2020

ابتداء امر و قبل از بحث درباره تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی لازم است تا درباره خود شرایط دریافت ویزای توریستی مطالبی به حضور خوانندگان گرامی ارائه شود. ویزای توریستی کانادا یا Visitor visa یک نوع اقامت موقتی یا TRV بوده و از نوع ویزاهای مولتیپل (Multiple Entry) یا چند عبوری می باشد. این ویزا برای ایرانیان حداکثر تا 5 سال معتبر بوده و در هر بار ورود نیز هموطنان تا 6 ماه حق اقامت در کانادا را دارند. اما مدارکی که متقاضیان برای اخذ ویزای توریستی کشور کانادا لازم دارند عبارتند از:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی سند ازدواج
  • عکس پاسپورتی اخیر
  • مدرک گواهی تمکن مالی کافی
  • دعوت نامه رسمی (از اعضای خانواده یا دوستان)
  • ووچر هتل
  • بلیط دوسره رفت و برگشت
  • بیمه سفر با پوشش کامل
  • مدارک شغلی مثل قرارداد کاری یا فیش حقوقی
  • سند ملک یا اجاره نامه رسمی
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی

نکته قابل اشاره اینکه اولا کلیه مدارک ارائه شده بایستی از قبل به انگلیسی ترجمه رسمی شده و دوما متقاضیان بایستی از قبل و با تعیین وقت سفارت خود را برای انجام انگشت نگاری و انجام امور مربوط به بیومتریک (در سفارت کانادا در ترکیه یا آذربایجان) آماده کنند.

شرایط اعطای پناهندگی در کانادا

کانادا به افرادی که به خاطر آزار و اذیت در کشور خود به کانادا پناهنده شدند، حفاظت پناهنده یا refugee protection اعطاء می کند. بر طبق قوانین کشور کانادا، اگر کسی به هر طریقی (زمینی، دریایی و یا هوایی) خود را به کانادا برساند می تواند در خاک این کشور درخواست پناهندگی دهد. بنابراین افراد دارای ویزای توریستی کانادا نیز به محض ورود به این کشور می توانند درخواست پناهندگی دهند. درخواست های پناهندگی به کانادا مستقیما به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مراجعت داده شده و این نهاد مسئول رسیدگی به پرونده متقاضیان می باشد. کلا فرآیند درخواست پناهندگی در کانادا پس از تایید اسپانسری حدود 4 ماه طول می کشد. این فرآیند 3 مرحله ای و به صورت زیر می باشد:

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

اکنون اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توان ویزای توریستی کانادا را به پناهندگی تبدیل کرد باید در جواب چنین گفت که این امکان برای متقاضیان فراهم است. اما به دلیل وجود مباحث تحریم بین المللی و روابط شکننده بین دولتین، شرایط برای متقاضیان خارجی مخصوصا هموطنان ایرانی به مراتب دشوارتر از بقیه می باشد. متقاضیان ابتداء با درخواست ویزای توریستی کانادا و اخذ آن با شرایط فوق الذکر می توانند راهی کشور کانادا شوند. پس از ورود به کشور کانادا با ویزای توریستی متقاضیان درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت کانادا تحویل می دهند.

با تحویل درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت کانادا در واقع استارات فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی این کشور کلید می خورد. در همین راستا اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پس از دریافت درخواست پناهندگی برای پرونده متقاضی یک وکیل تسخیری منصوب می کند تا وکیل از طرف متقاضی مسئول پیگیری پرونده باشد. پس از بررسی های صورت گرفته توسط IRCC نتیجه تایید یا رد درخواست پناهندگی به متقاضی ارائه می شود. اما باید توجه داشته باشید که مدت زمان رسیدگی به درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی حتی بیش از یک سال طول بکشد. در اینصورت امکان ریجکتی درخواست متقاضیان بیش از پذیرش آنها می باشد.

امکان دریافت PR کانادا و امتیازات آن

خوشبختانه امکان تبدیل ویزای گردشگری کانادا به پناهندگی و سپس در ادامه نیز امکان درخواست تدریجی اقامت دائم کانادا (PR) برای متقاضیان فراهم است. البته ناگفته نماند که تمامی این مراحل نیازمند طی مراحل قانونی و به شرط اقامت و زندگی در کشور کانادا امکان پذیر می باشد. اما پناهندگی و اقامت دائم (PR) کانادا امتیازات مختلفی برای متقاضیان در پی دارد. از جمله این امتیازات می توان به امتیازات مالی، امتیازات تامین اجتماعی و زندگی بهتر خانوادگی به شرح ذیل اشاره کرد:

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی از طریق وکیل

با توجه به سختی ها و دشواری های پیش روی متقاضیان تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی و جهت بالا بردن شانس موفقیت آنها گرفتن یک وکیل مهاجرتی ماهر و کارآزموده در این زمینه بسیار مهم و حیاتی می باشد. وکیل مهاجرتی با اشراف کامل بر شرایط قانونی مهاجرت به کانادا می تواند متقاضیان را تا مرحله اخذ اقامت دائم (PR) و دریافت مزایا و امتیازات لازم کمک کند.

از مزایای تبدیل ویزای مسافرتی کانادا به پناهندگی آن است که اولا مدت رسیدگی به پرونده آنها از 1 سال به نهایتا 4 تا 5 ماه کاهش یافته و ثانیا از این طریق می توانند در طی فرآیند رسیدگی به درخواست خود تا زمان دست یابی به نتیجه نهایی در کشور کانادا اقامت داشته باشند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.